Plan dziaÅ‚ania na rzecz poprawy zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 – 2023

L.p.

Zakres działalności

RealizujÄ…cy

zadania

Sposób realizacji

Termin

1

Powołanie Koordynatora ds. dostępności

Wójt

ZarzÄ…dzenie

Wykonano

2

Powołanie Koordynatora ds. dostępności cyfrowej

Wójt

ZarzÄ…dzenie

Wykonano

3

Szkolenie z zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator ds. dostępności

Koordynator ds. dostępności cyfrowej

Udział w webinariach, warsztatach, konferencjach itp. z zakresu tematyki dostępności

Realizacja w całym okresie działania

4

Przygotowanie deklaracji dostępności

Koordynator ds. dostępności

Koordynator ds. dostępności cyfrowej

Analiza stanu w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno- komunikacyjnej

Wykonano

5

Dokonanie analizy stanu obiektu UrzÄ™du Gminy pod wzglÄ™dem dostosowania do osób ze szczególnymi potrzebami wynikajÄ…cymi z przepisów ustawy

Koordynator ds. dostępności

Koordynator ds. dostępności cyfrowej

Opracowanie planu dziaÅ‚ania na rzecz poprawy zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci osobom ze szczególnymi potrzebami,

przekazanie do zatwierdzenia Wójtowi

IV kwartał 2021

6

Dostosowanie strony internetowej i BIP do minimalnych wymagań w zakresie dostępności cyfrowej i informacyjno - komunikacyjnej

Koordynator ds. dostępności cyfrowej

Publikowanie tekstów, załączników zapewniajÄ…cych dostÄ™pność cyfrowÄ….

Realizacja w całym okresie działania

7

Zapewnienie dostÄ™pnoÅ›ci nagraÅ„ obrad Rady Gminy osobom ze szczególnymi potrzebami

Osoby Merytoryczne

Koordynator ds. dostępności cyfrowej

Transkrypcja dźwięku na tekst z nagrania Sesji Rady Gminy

Realizacja w całym okresie działania

8

SporzÄ…dzenie Raportu o stanie zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z art. 11 ustawy

Koordynator ds. dostępności

WypeÅ‚nienie formularza opracowanego przez ministra wÅ‚aÅ›ciwego ds. rozwoju regionalnego, przekazanie do zatwierdzenia Wójta nastÄ™pnie podanie do publicznej wiadomoÅ›ci na stronie BIP-u

Wykonano

9

Przestanie Raportów o stanie zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci osobom ze szczególnymi potrzebami do organu o którym mowa w art. 11 ust 1 ustawy

 

Koordynator ds. dostępności

Przesłanie zatwierdzonego raportu do Wojewody

Wykonano

10

Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostÄ™pnoÅ›ci:

  •  
  •  
  • informacyjno - komunikacyjnej

Koordynator ds. dostępności

Koordynator ds. dostępności cyfrowej

we wspóÅ‚pracy z pracownikami merytorycznymi

Dostępność architektoniczna:

W związku z planowanym remontem budynku Urzędu, stosowanie rozwiązań alternatywnych.

W projektowanej dokumentacji remontu urzędu uwzględnić wszystkie wymogi zgodnie z ustawą.

 

Stosowanie oznaczeÅ„ kontrastowych, zapewnienie informacji na temat rozkÅ‚adu pomieszczeÅ„ w budynku, co najmniej w sposób wizualny.

 

Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.

 

Dostosowanie instrukcji bezpieczeństwa.

 

Wykonanie planu ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.

 

Zakup krzesełka do ewakuacji.

 

Montaż windy dla niepeÅ‚nosprawnych przy wejÅ›ciu gÅ‚ównym do budynku UrzÄ™du lub budowa podjazdu.

 

Dostosowanie wejścia do urzędu.

 

Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynku urzędu.

 

Wydzielenie miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej z informacją poziomą i pionową.

 

Przygotowanie wydzielonego pomieszczenia na parterze dostępnego

dla osób ze szczególnymi potrzebami.

 

Remont ubikacji na parterze budynku urzÄ™du w celu dostosowania dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Dostępność cyfrowa

Dostosowanie strony internetowej do standardów WCAG2.1. oraz przestrzeganie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostÄ™pnoÅ›ci cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Informacja o zakresie dziaÅ‚alnoÅ›ci UrzÄ™du w postaci elektronicznego pliku zawierajÄ…ca tekst odczytywany maszynowo jak również nagranie treÅ›ci w polskim jÄ™zyku migowym oraz informacji w tekÅ›cie Å‚atwym do czytania.

 

ObsÅ‚ugÄ™ z wykorzystaniem Å›rodków wspierajÄ…cych komunikowanie siÄ™, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z 19 sierpnia 2011 o jÄ™zyku migowym i innych Å›rodkach komunikowania siÄ™ (poczta elektroniczna, strona internetowa).

 

Instalacja urzÄ…dzeÅ„ lub innych Å›rodków technicznych do obsÅ‚ugi osób sÅ‚abosÅ‚yszÄ…cych, montaż pÄ™tli indukcyjnej lub systemów FM lub urzÄ…dzeÅ„ opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie sÅ‚yszenia.

Realizacja w całym okresie działania 2021/2023

11

Zapewnienie dostÄ™pu alternatywnego oraz wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami

Koordynator ds. dostępności
Koordynator ds. dostępności cyfrowej

Zapewnienie na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami wsparcia, komunikacji z podmiotem publicznym w formie okreÅ›lonej w tym wniosku.

Realizacja w całym okresie działania

12

Opracowanie procedur, wzorów dokumentów dostÄ™pnych cyfrowo

Osoby

Merytoryczne

Koordynator ds. dostępności cyfrowej

Opracowanie dokumentów, opracowanie instrukcji dla pracowników, szkolenie z zakresu stosowania

Realizacja w całym okresie działania

13

Monitorowanie dziaÅ‚alnoÅ›ci UrzÄ™du Gminy w zakresie dostÄ™pnoÅ›ci

Koordynator ds. dostępności

Koordynator ds. dostępności cyfrowej

 

 

Raport o stanie wdrożenia zaplanowanych dziaÅ‚aÅ„. Raz w roku 

Realizacja w całym okresie działania

14

WspóÅ‚praca osób wyznaczonych przez inne podmioty z powoÅ‚anymi Koordynatorami

Koordynator ds. dostępności

Koordynator ds. dostępności cyfrowej

Kontakt e-mailowy, telefoniczny

Realizacja w całym okresie działania

15

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami

Koordynator ds. dostępności

Koordynator ds. dostępności cyfrowej

Działania mające na celu ułatwienie dostępności architektonicznej, cyfrowej i komunikacyjnej

Realizacja w całym okresie działania

 

Nazwa podmiotu: UrzÄ…d Gminy JastrzÄ…b
Data sporzÄ…dzenia: listopad 2021 r.
Opracowali: Agnieszka Dąbrowska Koordynator ds. dostępności
  Marek Tomczyk Koordynator ds. dostÄ™pnoÅ›ci cyfrowej
   
Zatwierdzam: Andrzej Bracha - Wójt Gminy JastrzÄ…b
Załączone pliki:
Informacje o dokumencie:
  • InformacjÄ™ wprowawdziÅ‚(a) do BIP: Tomczyk Marek
  • Data udostÄ™pnienia w BIP: 2021-11-22 13:09:44
  • Informacja zaktualizowana przez: Tomczyk Marek
  • Data ostatniej aktualizacji: 2021-11-22 13:37:20
  • Liczba odsÅ‚on: 2910
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 5401684]

przewiń do góry