Plan dziaÅ‚ania na rzecz poprawy zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 – 2023
L.p. |
Zakres działalności |
RealizujÄ…cy zadania |
Sposób realizacji |
Termin |
1 |
Powołanie Koordynatora ds. dostępności |
Wójt |
ZarzÄ…dzenie |
Wykonano |
2 |
Powołanie Koordynatora ds. dostępności cyfrowej |
Wójt |
ZarzÄ…dzenie |
Wykonano |
3 |
Szkolenie z zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności Koordynator ds. dostępności cyfrowej |
Udział w webinariach, warsztatach, konferencjach itp. z zakresu tematyki dostępności |
Realizacja w całym okresie działania |
4 |
Przygotowanie deklaracji dostępności |
Koordynator ds. dostępności Koordynator ds. dostępności cyfrowej |
Analiza stanu w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno- komunikacyjnej |
Wykonano |
5 |
Dokonanie analizy stanu obiektu UrzÄ™du Gminy pod wzglÄ™dem dostosowania do osób ze szczególnymi potrzebami wynikajÄ…cymi z przepisów ustawy |
Koordynator ds. dostępności Koordynator ds. dostępności cyfrowej |
Opracowanie planu dziaÅ‚ania na rzecz poprawy zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci osobom ze szczególnymi potrzebami, przekazanie do zatwierdzenia Wójtowi |
IV kwartał 2021 |
6 |
Dostosowanie strony internetowej i BIP do minimalnych wymagań w zakresie dostępności cyfrowej i informacyjno - komunikacyjnej |
Koordynator ds. dostępności cyfrowej |
Publikowanie tekstów, załączników zapewniajÄ…cych dostÄ™pność cyfrowÄ…. |
Realizacja w całym okresie działania |
7 |
Zapewnienie dostÄ™pnoÅ›ci nagraÅ„ obrad Rady Gminy osobom ze szczególnymi potrzebami |
Osoby Merytoryczne Koordynator ds. dostępności cyfrowej |
Transkrypcja dźwięku na tekst z nagrania Sesji Rady Gminy |
Realizacja w całym okresie działania |
8 |
SporzÄ…dzenie Raportu o stanie zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z art. 11 ustawy |
Koordynator ds. dostępności |
WypeÅ‚nienie formularza opracowanego przez ministra wÅ‚aÅ›ciwego ds. rozwoju regionalnego, przekazanie do zatwierdzenia Wójta nastÄ™pnie podanie do publicznej wiadomoÅ›ci na stronie BIP-u |
Wykonano |
9 |
Przestanie Raportów o stanie zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci osobom ze szczególnymi potrzebami do organu o którym mowa w art. 11 ust 1 ustawy
|
Koordynator ds. dostępności |
Przesłanie zatwierdzonego raportu do Wojewody |
Wykonano |
10 |
Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostÄ™pnoÅ›ci:
|
Koordynator ds. dostÄ™pnoÅ›ci Koordynator ds. dostÄ™pnoÅ›ci cyfrowej we wspóÅ‚pracy z pracownikami merytorycznymi |
Dostępność architektoniczna: W związku z planowanym remontem budynku Urzędu, stosowanie rozwiązań alternatywnych. W projektowanej dokumentacji remontu urzędu uwzględnić wszystkie wymogi zgodnie z ustawą.
Stosowanie oznaczeÅ„ kontrastowych, zapewnienie informacji na temat rozkÅ‚adu pomieszczeÅ„ w budynku, co najmniej w sposób wizualny.
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.
Dostosowanie instrukcji bezpieczeństwa.
Wykonanie planu ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.
Zakup krzesełka do ewakuacji.
Montaż windy dla niepeÅ‚nosprawnych przy wejÅ›ciu gÅ‚ównym do budynku UrzÄ™du lub budowa podjazdu.
Dostosowanie wejścia do urzędu.
Zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynku urzędu.
Wydzielenie miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej z informacją poziomą i pionową.
Przygotowanie wydzielonego pomieszczenia na parterze dostÄ™pnego dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Remont ubikacji na parterze budynku urzÄ™du w celu dostosowania dla osób ze szczególnymi potrzebami. DostÄ™pność cyfrowa Dostosowanie strony internetowej do standardów WCAG2.1. oraz przestrzeganie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostÄ™pnoÅ›ci cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
DostÄ™pność informacyjno-komunikacyjna Informacja o zakresie dziaÅ‚alnoÅ›ci UrzÄ™du w postaci elektronicznego pliku zawierajÄ…ca tekst odczytywany maszynowo jak również nagranie treÅ›ci w polskim jÄ™zyku migowym oraz informacji w tekÅ›cie Å‚atwym do czytania.
ObsÅ‚ugÄ™ z wykorzystaniem Å›rodków wspierajÄ…cych komunikowanie siÄ™, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z 19 sierpnia 2011 o jÄ™zyku migowym i innych Å›rodkach komunikowania siÄ™ (poczta elektroniczna, strona internetowa).
Instalacja urzÄ…dzeÅ„ lub innych Å›rodków technicznych do obsÅ‚ugi osób sÅ‚abosÅ‚yszÄ…cych, montaż pÄ™tli indukcyjnej lub systemów FM lub urzÄ…dzeÅ„ opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie sÅ‚yszenia. |
Realizacja w całym okresie działania 2021/2023 |
11 |
Zapewnienie dostÄ™pu alternatywnego oraz wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności |
Zapewnienie na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami wsparcia, komunikacji z podmiotem publicznym w formie okreÅ›lonej w tym wniosku. |
Realizacja w całym okresie działania |
12 |
Opracowanie procedur, wzorów dokumentów dostÄ™pnych cyfrowo |
Osoby Merytoryczne Koordynator ds. dostępności cyfrowej |
Opracowanie dokumentów, opracowanie instrukcji dla pracowników, szkolenie z zakresu stosowania |
Realizacja w całym okresie działania |
13 |
Monitorowanie działalności Urzędu Gminy w zakresie dostępności |
Koordynator ds. dostępności Koordynator ds. dostępności cyfrowej
|
Raport o stanie wdrożenia zaplanowanych działań. Raz w roku |
Realizacja w całym okresie działania |
14 |
WspóÅ‚praca osób wyznaczonych przez inne podmioty z powoÅ‚anymi Koordynatorami |
Koordynator ds. dostępności Koordynator ds. dostępności cyfrowej |
Kontakt e-mailowy, telefoniczny |
Realizacja w całym okresie działania |
15 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator ds. dostępności Koordynator ds. dostępności cyfrowej |
Działania mające na celu ułatwienie dostępności architektonicznej, cyfrowej i komunikacyjnej |
Realizacja w całym okresie działania |
Nazwa podmiotu: | UrzÄ…d Gminy JastrzÄ…b |
Data sporzÄ…dzenia: | listopad 2021 r. |
Opracowali: | Agnieszka Dąbrowska Koordynator ds. dostępności |
Marek Tomczyk Koordynator ds. dostępności cyfrowej | |
Zatwierdzam: | Andrzej Bracha - Wójt Gminy JastrzÄ…b |
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Tomczyk Marek
- Data udostępnienia w BIP: 2021-11-22 13:09:44
- Informacja zaktualizowana przez: Tomczyk Marek
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-11-22 13:37:20
- Liczba odsłon: 2915
- Historia dokumentu: